úterý 15. září 2015

Druhý letní fotočlánek

Na sklonku léta nastal čas na druhý, stále ještě letní (s příměsí léta babího) fotočlánek, v pořadí tohoto roku již druhý. Ten první sestával výhradně z fotek, k tomuto připojím i psané řádky, komentáře k fotkám, z nichž můžete vyčíst novinky z mého života či mé aktuální myšlenkové pochody. První fotky začínají druhou polovinou července, tedy některými (ne)zveřejněnými fotografiemi z Anglie, přehoupnou se přes zážitky z Liberce a z Orlických hor. Díky zbylým fotkám budete moci nahlédnout do mé srpnové všednodennosti i nevšedních okamžiků září, jako jsou třeba Bětuščiny třetí narozeniny či lehké nachlazení, nelehce vyléčitelné. 






Jsem svobodná, stejně jako pták. Můžeš mě obdivovat ze země nebo se mnou letět, ale nikdy se mě nepokoušej držet pořád při zemi. - Tenhle citát jsem si spojila s fotkou racka, který mi pózoval na cestě trajektem z Calais do Doveru. 

Bílé doverské útesy. Prosím, pusťte si tuto úchvatnou písničku a napište mi, jak na vás působí. :)


Dneska bych si takovouhle čerstvou a šťavnatou nektarinku dala. 


Tahle fotka snad patří mezi ty nejzajímavější, co se mi povedlo vyfotit.
A trochu jiný pohled na Stonehenge. Přízemní. :)






Takový batoh bych si strašně přála. Připadá mi tak osobitý, elegantní a zároveň ležérní a pohodlný a záda neničící.





Tyhle kamínky jsou tak krásně barevné, mírumilovné ve své zaoblenosti. Mám ráda takové vodou zhýčkané oblázky.



Tahle holčička hrající si v písku byla tak roztomilá! A ty plavečky!
Vřesoviště na konci světa (Land's End)





Romantické lavičky jsem v Anglii vídala a fotila často. Tohle je jen jedna z mnoha.



Zamilovala jsem se do focení dešťových kapek přes deštník. :)
V muzejním kině, kde zem zdobil koberec s malými hvězdičkami. Rozostřené to vypadá ještě líp. Jsem tak strašně ráda, že si můžu dle libosti díky manuálnímu zaostřování rozostřovat a přiostřovat obraz k obrazu svému. :) 

London Eye v oblacích. 

Taková neúmyslná variace na téma "Co je v mém mobilu" (jednou to taky natočíme ;D)

Miluju hrnečky se sovičkami. Ten můj mi však pořád používá mamka na kafe, protože se jí z něj dobře pije. 

Největší poklady! :)

Základ každých těstovin! Máte radši kečup nebo hořčici? Pesto červené či modré?

Tenhle západ slunce byl magický. Škoda, že se mi baterky na Olympusu (starý foťák, který umí skvěle přibližovat a se kterým se mi podařily pro mě skoro fotografické zázraky) vybily a byla jsem odkázána jen na focení z dálky, protože než bych popošla, slunce by zmizelo... :)








Pampeliška sedmikrásná, jméno mé. ;)

Spaghetti italiani.


Ty nejlepší noky se sýrovou omáčkou, co jsem kdy jedla. Víc takových obědů! :)
Jsem sentimentální, nostalgická a kromě toho natěšená na další shledání! :)
V létě jsme často během dlouhých, teplých večerů sedávali s rodiči v konečně dokončeném altánku, mamka nikdy nevynechala skleničku vína. Jako by svíčky a víno dodávali těm diskuzím, kdy jsme si jako rodina velmi blízcí, atmosféru.
Á, dvě selfíčka, doufám, že jste se nikdo nelekl. :D Přišlo mi zajímavé dát je vedle sebe, neboť na každé z fotek vypadám úplně jinak. V čem je ten rozdíl, co myslíte? :) (já svou teorii mám, ale počkám, jestli se osmělíte něco napsat vy :))
A tenhle pozdrav mi na foťáku zanechala sestra, když jsem si ho jednou zapomněla doma. Můžete to brát tak, že i ona vás pozdravuje. :D
Srpnové čtení Shakespeara. Kupce benátského a Jindřicha V. jsem zatím nepřečetla, protože právě louskám Bídníky, kteří mi nejspíš ještě nějaký čas zaberou.


Miluji mraky, slunce a prosvítání. :)
Everyday English. (psala mamka)
Úplně úžasný rýžový nákyp s broskvemi. Nechápu, jak někdo může nemít rád něco tak dobrého!
Jahodový dáreček od prarodičů.


Souhvězdí deště, dalo by se říct. :)

Právě se dostáváme do fáze, kdy se začnou objevovat fotky Bětušky. Na všech mi totiž přijde k sežrání, tak dávám ochutnat i vám, jak jsem ostatně nedávno slíbila. :)



Prší, nasaďte si kapucu :D







Rodinka. :)


Upatlaná, zmrzlinová. Bětuška tu vypadá nastydle, ale můžete mi věřit, že právě ten den překypovala energií. :D
Líbilo se mi, jak to rostlo ze zdi.
Bětuška fidlá na housličky, kdybyste se náhodou chtěli zeptat, co to dělá. Poznali byste to? :)

Jsem ráda, že mám oba rodiče. Doufám, že je ani rozdílné názory či jiné problémy a hádky nerozdělí, protože mít úplnou rodinu, takovou, jakou ji znám z dětství, to je velké štěstí. :)
Ta babička se tváří nějak přísně. Ale no tak, vždyť je Bětuška sestřička a máme se rády! :D


Cachtáme si nohy u Viktorčina splavu. :)
No, na těchto fotkách už mám melír. Trochu jsem se upravila a se sestrou jsem se šla fotit na pole za dům. Tahle je taková hezky smutná. :)

Tady jsem nejspíš sestře netrpělivě vysvětlovala, co musí zmáčknout, jak se zaostřuje či z jakého úhlu mě vyfotit. Byla mi zima, pochopte. :D
Vesele smutná. Slza v očích, úsměv v tvářích. A taky vlásky a náušnička. :)
Bětuška "važí" [vaří] a tváří se u toho jako retárdek. :D

Foceno do projektu Alphabet ve Fotografickém klubu. Písmeno P, vidíte ho? :)
Dorazily mi dvě putovní pohlednice. Zatím přemýšlím, jaký další směr jejich pouti dát. :)
Čokoládové zuby. (speciálně kvůli téhle fotce, pak jsem si je hned běžela vyčistit)

Kdo najde slunce? (je tam)

Nastává období pavučinek. Hurá! :)











Následující fotky jsou pořízeny u babičky doma. Má dokonalý dům, kde to vypadá jako na zámku. Krb, sochy, tapety, květiny, svíčky, dekorace, závěsy... Je to tak fotogenické místo, že jsem se musela přemáhat, abych vám sem nedala třikrát víc fotek. :)


Při této návštěvě zrovna bylo "posvícení" - v babiččině, která je mimochodem znamenitá kuchařka, podání to znamenalo knedlíčkovou polévku, králíka se zelím a bramborovým knedlíkem a koláče na vrch. :)



Vždycky mě fascinoval babiččin telefon. Ano, babička stále používá pevnou linku. :)



Myslím, že přejedení něčím tak dobrým není jednou za čas na škodu. :)
Růža v plné kráse. Zbožňuju babiččiny uštěkané pejsany. :)
Makové jsou stejně nejlepší. Jaké koláče chutnají nejvíce vám? Jablkové, tvarohové, povidlové?
Bětuška dostala dárečky k narozeninám. Mluvící plyšáky Františka a Fanynky z Kouzelné školky, se kterými si vždycky povídala na nákupech v Kauflandu. Z jejího obličeje září čiré štěstí, měli byste to vidět! (Možná se mi podařilo nahrát nějaké video, ale jistá si nejsem :))

A ještě nastrojená s dortíkem. :)
Tříletá školkačka, princezna a moje šmudlinka! :)



"Bratránek" Toníno.
Préteritum a heřmánkový čaj se zázvorem a medem (myslím).
Našli jsme ježečka. Vážil 112 gramů, vešel se do ruky. Chvilku jsme se s ním potěšili, zavolali pro radu na záchrannou stanici, pak ho dle pokynů dali do krabice, do misky mu dali granule, maso z psí konzervy a vodu, a vrátili ho na místo nalezení na naší zahradě. Ani nevím, jestli tam ještě je.

Bětuška mu, mimochodem, dala jméno Bodlinka. :)
Úplněk staršího data, použity jakési efekty na foťáku.
Pěkný úryvek k zamyšlení z Bídníků, které právě čtu. Momentálně jsem někde na dvou sté padesáté stránce. :)
Chytla jsem nějakou rýmu, nejspíš, když jsem odcházela v pátek z tanečních. O víkendu to znamenalo kašel a ucpaný nos, včera se připojilo nesnesitelné třeštění hlavy a skoro nemohoucnost dýchat. Posmrkala jsem už strašně moc kapesníků a spolykala několik Paralenů v pravidelných, na etiketě stanovených intervalech. Dneska jsem zůstala doma, abych se vymarodila, ale nevím, jestli to pomohlo. :)
Takže kromě spaní a čtení taky čajuju. Včera jsem vypila asi čtyři konvice čaje, dneska začínám pátou. Střídám heřmánkový, lipový a černý v kombinaci s medem, zázvorem či citrónem.  


Jsem zvědava na vaše případné odpovědi na otázky položené mezi řádky fotkami. :) Zároveň by mě zajímalo, jak si vy užíváte začátek září, jak vzpomínáte na léto, jak se těšíte na podzim? A co děláte, když jste nachlazení? Jaké čaje pijete a které pomáhají? 

Mějte se a smějte se a šetřete se, protože oslabený organismus snadno podlehne takovým hloupým nemocem, jako je právě nastydnutí. :)

6 komentářů:

  1. Fotky jsou opět naprosto boží a myslím, že takové ty náladové fotky nebe a krajiny a jeřabin atd. by skvěle doplnily tvou (nebo naši) sbírku básní.:-)
    Teď k těm otázkám - snad jich moc neopomenu.
    Co se týče dvou selfie fotek, řekla bych, že na té první ještě nemáš melíry (první, co mě napadlo, bylo to, že na jedné máš cop a na druhé ne, ale to by bylo asi moc snadné :-D)
    Koláče mám nejradši povidlové, povidla u mě vyhrávají na plné čáře :-D Hned potom ještě jablkové. Mák moc nemusím, ani nevím proč.
    Bětuška je vážně roztomilá. A taky mě v tvém dnešním fotočlánku potěšila zvířata - pejsek Růža má boží grimasu, ježeček sbalený v klubíčku je úplně dokonalý (ty tlapičky! :3) a v neposlední řadě to zvířátko na talíři se zelím a knedlíky bych si taky dala.:-)
    Jo a ta fotka, kde vysvětluješ sestře, co má na foťáku zmáčknout, mě vážně pobavila. :-D A je fajn, že si uvědomuješ, že máš štěstí, že máš úplnou rodinu. (I když já vlastně ani neumím posoudit, jaká je to výhoda.)
    Písničku White Cliffs of Dover jsem si pustila a je hezká, díky za tip. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ách, ách, zase tak krásné fotky! :) Hrozně se mi líbí ty pavučinky, všechny deštivé fotky, ta s Londýnským okem, Stonehenge z trávy, ty kamínky a no...prostě všechny! Taky ty s Bětuškou jsou krásné, je moc roztomilá (ta kde "važí" je úplně nejlepší! :D).
    A na těch selfíčkách a dalších fotkách kde jsi ti to moc sluší! :) A jako první mě napadlo, že napravo jsi blonďatá. :D Tedy, jak jsi psala níž, máš melíry. :) A taky mi přijde, jako kdyby jsi byla vpravo vážnější. :)
    Jo a ty koláče jsou výstavní. Moje babička také dělává, ale takové ty malé. :) Tyhle dělala kdysi moje prateta, co žila na Moravě. :) A nejradši mám asi jablečné, ale ty moc často nepotkávám. Potom mám ráda makové, jako ty. A tvarohové jenom bez rozinek, jsem vybíravá. :D A povidla nemusím. :)
    S tou rodinou máš rozhodně pravdu. Mít oba dva rodiče je něco, za co bychom měli být opravdu vděční. V téhle době. :)
    Taky jsem teď nějaká nachcípaná, smrkám od rána do večera. Zrovna jsem si ke čtení tvého článku udělala konvici zázvorového čaje. :D Tak ať se z toho vyhrabem! :)
    Měj se pěkně! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherný fotky, jídlo a ach ta Anglie!

    OdpovědětVymazat
  4. Co se selfíček týče, já bych hlavní rozdíl viděla v tom, že jedna fotka je focena svrchu a druhá spíše zespoda :-)

    OdpovědětVymazat