Odhodlaná bojovat

Potkala jsem anděla padlých snů
a na pár vteřin si s ním vyměnila pohled,
abych se ujistila o své nejistotě,
abych se utopila ve změti pocitů.


Nechala jsem anděla vzpomínat,
nepřerušila jsem proud myšlenek,
nerozechvěla hlas svého srdce,
nechala všechen čas spát.

Jsi odleskem mých všedních dnů,
kéž bych jednou spatřila tvé světlo,
protože když zavadím o tvůj zrak,
jsem odhodlaná o něj bojovat.

Dělí nás vše, co rozdělit může,
nic nestojí v cestě ničemu.
Minulost vybízí budoucnost na souboj,
prožijeme déjà vu, nebo ne?

Mlčíme navzájem, oba však víme,
nejsme si jisti, když jde o pár zdvořilých slov,
protože netušíme, co přinesou.
Nechci pohřbít to existující nic.

Budeme stále uhýbat pohledem,
až přistihneme jeden druhého,
jednou však nesklopím svůj zrak,
jsem odhodlaná o anděla bojovat.

(S)nová výzva 
2.1.2016 - 2.1.2017
forma: báseň - volný verš
téma: Odhodlaný bojovat
informace o projektu

Nemůžu říct, že je tohle ta správná báseň, ale je správně skutečná a pocitová, takže svůj štítek může hrdě nést. Napsala jsem ji v knihovně, čtvrtky jsou velmi plodné dny, protože třikrát potkávám onoho anděla. Třikrát klopím zrak nebo naopak upřeně pozoruji a třikrát si říkám, že bych měla něco říct. A pokaždé jen projdu a jak mi bylo řečeno, zbytečně se strachuji. Já vám nevím. No, o tom jsem každopádně psát nechtěla, to jen abyste dokázali aspoň pár skutečných veršů (můžu vás ujistit, že nic zde není prázdné a bezvýznamné) rozklíčovat. Spíš bych vás chtěla poprosit o názor na volný verš - zvlášť ty, kteří s ním mají zkušenosti. Já jsem totiž spíš na rýmy, nicméně tohle mi nedalo takovou práci. Akorát tam prostě stopa po rýmech je, nezapřu to. 

(S)mějte se, brzy vás čekají kromě jiných plánovaných příspěvků mé Nemalé radosti.

PS: Na fotce je má kamarádka, fotila jsem ji coby Katniss. Měli byste zájem o nějaké povedené fotky? 

Komentáře

  1. Básne nejako moc nečítam, ale táto kniha vyzerá super :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi taky moc nečteš mezi řádky, nejedná se o knihu, ale o mou báseň. Nicméně děkuji.

      Vymazat
  2. Je to prostě krásný, jseš talent. Já si včera zoufale googlila, jak psát volnej verš, a vida, tady mám skvělej příklad, i když to samozřejmě nemám v plánu nijak obšlehnout nebo tak něco.
    Jakožto "kámoška" (? prostě ne z pozice kritika tvýho umění) bych ti řekla - když začneš z člověka ve svých myšlenkách dělat anděla, nic se tím nezlepší. Všichni jsme stejně zatracení smrtelníci. Promluv na anděla a udělej z něho znova člověka! Nebo do něho omylem vraz, třeba, to bych udělala já (asi jsou moje rady k ničemu, když člověk ví, jak končí moje vztahy :D ale myslím to dobře :))
    No nic. Občas se nechávám unést potřebou radit. Je to krásný, a fotka taky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedělám z něj anděla ve smyslu "dokonalost sama", prostě je to jen takové vzletné slovo opěvující ho. Dneska jsem podnikla jeden dost riskantní krok a sice jsem se svěřila jedné fajn prvačce. :)
      Moc děkuju, na tvůj volný verš se taky moc těším. :)

      Vymazat
  3. Já to říkám pořád, že ty máš talent snad na všechno :D. Povedené básnění!

    OdpovědětVymazat
  4. Och, krása! Je to srozumitelné a stejně tak krásně poetické. Já jsem tak ráda, že mám možnost tvoji tvorbu číst. :) A vůbec znát někoho, jako jsi ty! :)
    Každopádně nevím v jaké přesně jsi situaci, ale podle mě jsi hrozně odvážná. A to je dobře. Nemám zkušenosti, předesílám, ale co vím, tak mně se vymstilo otálení a následný spěch. Toť vše, co bych podotkla.
    Taky mám svého anděla, bohužel pouze idealizovaného v mé hlavě a občas bych ho odtamtud docela ráda vykopla. :)
    Jo a k těm fotkám - to bych hrozně ráda viděla! :) ta první je moc povedená, hned mi to Hunger Games připomněla, ani jsem nečetla, že to tak mělo být. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju. :)
      No jo, já často otálím, promýšlím, přemýšlím, sním a nechávám si osud utíkat na scestí. :D
      To jsem ráda, že je to poznat. :)

      Vymazat
  5. Básně se mi těžko hodnotí, ale tato je srozumitelná a přitom poetická a taky naděje plná.
    K tomu krásné foto, líbí se mi celková atmosféra, styl Katniss, dobrý nápad! Máš cit pro aranžmá, doufám že se ti podaří nafotit další podobné fotky, máš styl.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat