úterý 5. ledna 2016

Pohled vzhůru



noc se otřásá
nesmyslnou oslavou 
plynutí času 
zvedněme oči 
oslepněme obdivem 
není co vidět 
nechme minulost 
vyletět do povětří 
žijeme zítra 
nejsou to hvězdy 
na hlavy si sypeme 
marné úsilí 
až bude nejhůř 
nebe nás nevyslyší 
včera ohluchlo 
tam kde se válčí 
ohňostroje zabíjí 
my se díváme 

toulavá kočka 
chytala ohňostroj a 
ten polapil ji 
hluk - symbol míru 
zvrhle si libujeme 
nad klidem v duši 
od zítřka končím 
ještě jeden přípitek 
kolik jich bylo?


(S)nová výzva 
2.1.2016 - 2.1.2017
forma: haiku
téma: Pohled vzhůru
  informace
Hned u prvního provedení jsem si nebyla jistá. Haiku nebo fotografie? Jaké vlastně téma zvolit? Nakonec to dopadlo takhle, inspiraci jsem našla v oslavách Nového roku a fotky také z jedné takové oslavy pocházejí. Za pár dní můžete čekat přednastavený fotočlánek, já se totiž snažím přežít lyžařský výcvikový kurz. (S)mějte se. Jak slavíte Nový rok vy? 

5 komentářů:

  1. Zajímavé... napsala jsem také článek o ohňostroji, ale vyjde až dnes večer. Propojil se mi ohňostroj a smrt...
    Ale to jsem ještě nevěděla o Vaší výzvě, je to článek k mému vlastnímu projektu o Jahodovém ráji :-)) Ta Vaše výzva mě ale také dost láká... na blogu mám i pár básní ve volném verši :-) Možná bych zvládla dát dohromady i jiné :-) A povídku, tu jsem nepsala ani nepamatuju :-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, zapoj se! :) Tvou povídku si moc ráda přečtu! :-)

      Vymazat
  2. Napsala jsi to moc krásně :) Takhle dobře bych své pocity z ohňostroje asi nedokázala popsat :D

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé, jak jsi do své básně dokázala zakomponovat pocity z přechodu starého roku do nového, ale také aktuální dění, které hýbe světem i naší domovskou roklinkou, včetně ohledů na ty nejbezbrannější tvorečky - zvířata, které bohužel tohle snáší velmi těžce (naštěstí mají schopnost pozapomínat a zbytek roku na regeneraci).
    A to všechno přitom v tvé básni vyznívá přirozeně a poeticky a poutavě.

    OdpovědětVymazat