Antistresové omalovánky: Mandaly

Ten omalovánkový boom zasáhl i mě. Někdy v říjnu mi poštou dorazily tyhle Antistresové omalovánky navržené Jenean Morrisonovou a na konci prosince jsem se do nich pustila. Během vybarvování padesátky mandal jsem poslouchala několik audioknih - Žítkovské bohyně, Malého prince, Analfabetku, která uměla počítat a dokončila jsem je během poslouchání Vyhnání Gerty Schnirch. Padesátkrát jsem se odreagovávala, padesátkrát vymýšlela barevné kombinace - podle nálady nebo taky podle toho, které fixy jsem měla u sebe a které ještě psaly. (Ještě že Bětuška dostala takové fajnové, co mají hezky syté barvy a ve chvilce nepozornosti si je nechala odcizit. :D Ale už jsem jí je vrátila, nebojte.) V tomhle článku na vás čeká především výběr těch omalovánek, které já osobně považuji za nejvydařenější. Plus koláže celé padesátky. 


Určitě jste si také všimli, že vybarvenými omalovánkami ilustruji svá Vybarvování. Mám v plánu dělat to i nadále, mandal mám na to vybarvených dost. Původně jsem vůbec neměla v plánu tento článek psát, ale řekla jsem si, že jako shrnutí se to hodí a ve měsíčnících se snad nebudete pohoršovat nad fotkou, kterou už jste víceméně viděli. Nebo ano? :)


Ke všem mandalám jsem si psala datum vybarvení, někdy jsem stihla i dvě během večera, ale to samozřejmě záleželo především na náročnosti a zvolených barvách. A taky na čase. V tomhle článku však nejsou omalovánky řazeny nijak chronologicky, nýbrž tak, jak se mi to podařilo nasázet v koláži v Picmonkey


Mandaly se vyznačují svou pravidelností, skoro až dokonalostí vzorů. Proto by nebylo od věci, kdyby i barvy v nich byly rozmístěny dokonale. Nebudu však lhát - ty mé mají k dokonalosti hodně daleko. Často jsem přetahovala, pletla barvy, sáhla po jiné fixe, prostě chybovala. Ale vůbec mi to nevadilo, asi jsem si z Destrukčního deníku navykla přijímat své chyby v "umění" a nestresovat se s nimi. Ostatně kdybych to dělala, popřela bych účel těchto antistresových omalovánek.


Nezřídka se mi také stalo, že mi dokreslila fixa, což mi překazilo plány. Ale umím improvizovat, že ano.


Ze začátku jsem často ladila ve stejných odstínech nebo podle kritéria teplé/studené barvy, ale pak jsem začala mixovat, často jsem používala jen dvě nebo tři fixy a občas i jen jednu. Nechávat bílá místa vypadá pěkně, což jsem zjistila až po vybarvení větší části těch vhodných mandal. 


Občas jsem taky řešila, jak moc vadí, jsou-li vedle sebe vybarveny plošky se stejnou barvou. Ale usoudila jsem, že ani to není tak do očí bijící a nevkusné. Nebo?


To by bylo z těch "obyčejných" mandal všechno. Na řadu přicházejí omalovánky, nad nimiž jsem strávila mnohdy i víc jak dvě hodiny.


Ano, koláže mi daly opravdu zabrat. Vždycky jsem se snažila nějak barevně to sladit, ale zároveň aby všechno nebylo stejné. Snad se mi to v rámci možností povedlo.


Toto byla zároveň poslední vybarvená omalovánka, ta padesátá, a zároveň poslední, kterou jsem vám dnes ukázala. Víc už jich na skladě nemám, a tak tento článek končí. Budu však ráda, když mi napíšete své názory nejen na mnou vybarvené omalovánky, ale obecně na tenhle trend omalovánek. Vybarvujete taky? A co? Čím? Jak často? Rozepište se! Klidně mi také doporučte, co vybarvovat příště. Mám nachystané Mudlovské omalovánky a ráda bych si koupila i další potterovské vybarvování, zároveň mám však zálusk na omalovánky Cizinky a vlastně jsem taky chtěla dát si chvilku pauzu a pořídit si nejprve vícero fix (i když asi přejdu i na pastelky). 

(S)mějte se, vybarvujte a moc se nestresujte! Ono to za to fakt asi nestojí. :)

Vlasta

Komentáře

  1. Omalovánkám jsem také podlehla, už z toho důvodu, že jsem (bohužel) nebyla obdařena výtvarným talentem, a tudíž všechny mé pokusy o se alespoň "nějak" vyjádřit pomocí pastelek a fix (nebo případně vodovek - největší katastrofa :D) dopadly vždy značně neuspokojivě. I přesto ale výtvarné umění miluju, obdivuju a nějaká ta skrytá chuť ve mně stále zůstala, a proto jsem si vybarvování ihned neskutečně oblíbila. Pro takového nešiku, který však nehodlá považovat pastelky za úhlavního nepřítele, se jedná o vskutku ideální alternativu. A ten relax, který to přináší... :3 Jinak osobně zvolila tzv. Afirmační omalovánky, ve kterých se mimo mandalek dají vybarvovat i různá povzbuzující pozitivní hesla. Já jsem neskutečně depresivní a mnohdy pesimistický člověk, takže jakmile jsem ty omalovánky spatřila, uvědomila jsem si, že jsou pro mě jako stvořené :D Musím ale uznat, že vzory mandal (které jsi mimo jiné naprosto báječně vybarvila! :)) mi v těch tvých přijdou o něco hezčí, takže jakmile dokončím ty současné, poběžím pro ně do obchodu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, taky si říkám, že omalovánky jsou přesně něco pro mě. Vybarvovat a poslouchat audioknihy nebo hudbu, to je moje. :D ♥ Přesně jak říkáš - mám kreslení a barvy a výtvarné tvoření moc ráda, ale nejsem v tom tak nadaná a tak vdechovat život konturám je to nejlepší, jak se můžu realizovat. :)

      A děkuji. :)

      Vymazat
  2. Páni, jsou vážně krásný, určitě to stálo za to, strávit s tím tolik času. Já teď vybarvuji takovou knížku, která se jmenuje Pohodář - pravda, ten název se mi zdá dost trapný, ale je to zároveň diář a zároveň omalovánky (původně jsem chtěla používat i ten diář, ale zaprvé to s diáři neumím a zadruhé si ho klidně můžu schovat na další rok, protože je univerzální).
    Mandaly mám doma taky, takové jednodušší (nebo spíš levnější :D) z Tigeru, už hrozně dlouho, a čas od času si nějakou vybarvím. Většina z nich má šílené barevné kombinace, narozdíl od těch tvých. :) (I když, jak tak koukám, i ty ses místy docela odvázala. :D)
    Je to skvělý, koukat na to, vybarvuj dál. Popravdě jsem dost zvědavá na ty Mudlovské omalovánky. Jak jsou řešené uvnitř a tak. Asi to budou postavy a ne vzory...? To musí být mnohem těžší. Když tak dej vědět :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :D No jo, myslím, že už jsem Pohodář i někde viděla a třeba bych si ho mohla pořídit na příští rok taky jako diář a vybarvovat si třeba ve škole. :D
      No jo, mé barevné kombinace, kapitola sama pro sebe. Nejdřív jsem se snažila, ale občas jsem prostě brala, co psalo. Vyděsila tě nějaká konkrétní? :D
      Mudlovské omalovánky jsou směs "scén" a různých "Vzorů" a portrétů a tak. :) Těžší to fakt asi bude. Budu asi dělat i s fixami, i s pastelkami.

      Vymazat
  3. Krása! Nejvíc se mi líbí ty kombinace hnědě, žluté, červené :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Tvé mandaly jsou překrásné, hlavně ty fialové obdivuju už nějakou chvilku :)) Já taky vlastním jedny antistresové omalovánky a vybarvování mě moc baví a zároveň mě učí trpělivosti :D Ale rozhodně je nemám tak krásně a precizně vymalované jako ty! Jo, a používám pastelky Mondeluz a nedám na ně dopustit :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je taky máš moc pěkné. A důležité je, že tě to baví a uklidňuje. ;)

      Vymazat
  5. Výše řečený Pohodář vybarvuju také, dostala jsem jej k Vánocům. Zatím je využíván pouze jako omalovánky a nevím, jestli z něj ten diář vůbec někdy bude. :D Vybarvování mě každopádně velice baví, skutečně to velmi uklidňuje a pro výtvarně méně nadané osoby je to skoro požehnání. :D
    Na Mudlovské omalovánky mám už nějakou dobu zálusk a nedávno jsem objevila, že existují i omalovánky s Malým princem, které bych chtěla taky.
    Vybarvuju pastelkami, s fixami nejsem příliš kamarádka. Začínala jsem s klasickou sadou dvanácti barev, která mi brzy přestala dostačovat, a pořídila jsem si rovnou šestatřicet pastelek. :D Chtěla jsem zkusit vybarvovat i vodovkami, ale ještě jsem k tomu nenašla odvahu, bojím se, že to nějak rozpatlám a papír se mi zkroutí.
    Ty tvé mandaly jsou krásné, zvlášť ta žluto-červeno-fialová je naprosto boží! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, omalovánky s Malým princem mě fakt lákají. A těším se, až vyjdou někdy v květnu omalovánky s motivy Cizinky. :D
      No vidíš, vodovkami bych to někdy mohla zkusit, ale to by chtělo nějakou velkou plochu. Možná si všechny mokré barvy nechám na ničení knih od Keri Smith. :D

      Vymazat
  6. Húúúúú, to vypadá nádherně. A úplně složitě a komplexně a tak, já bych se u toho určitě strašně rozčilovala. :D Už několik let zpátky jsem dostala knížku s mandalami na vykreslování, to bylo ještě před tím rozmachem omalovánek, a vždycky jsem začala tak, že jsem si rozložila pastelky a po celé mandale udělala tečky pastelkami a tím si rozvrhávala barvy. A až když jsem to měla takhle naplánované, tak jsem teprve mohla začít opravdu vymalovávat. Ano, magor do plánování krapátko. :D Letos jsem dostala nějakou kytičkovou omalovánkovou knížku (nevím, co je to za edici, tak zůstávám takto obecná) a pak 101 mandal pro lepší den. A většinou používám pastelky, když se chci hodně trápit, tak akvarelové, které potom ještě rozmývám vodou. Ale většinou to vykresluji za nějakým účelem, jako třeba obal na sešit nebo tak, nějak jsem se ještě nedokázala smířit s tím, že bych si vykreslovala... no... prostě jen tak, kvůli tomu vykreslování. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jů, díky! :D Já se vždycky rozčilovala, když jsem se zaposlouchala do audioknihy a třeba jsem porušila barevnou pravidelnost, hlavně u jedné z těch koláží, jak je tam strašně moc těch kruhů. :D To je dobrý nápad, oťupkovat si to barevně. Takhle jsem to taky možná u něčeho dělávala, ale teď nevím, u čeho. :D
      Ty jo, ty seš fakt umělec! :D No, své první vybarvené mandaly jsem použila jako záložky, v nějakých Nemalých radostech z konce roku jsem to, tuším, i zveřejňovala. :)

      Vymazat
    2. Tohle mě strašně rozesmálo :D bože Opťo, ty si musíš plánovat i omalovánky? :D

      Vymazat
  7. Wow, oprvadu moc krásné! Takových barev! :) Zatoužila jsem po nových fixkách...už dloouho jsem si žádné nekoupila, myslím, že si na ně našetřím. :D
    Obdivuji tvou trpělivost, protože některé z těch mandal vypadají opravdu složitě a tak komplexně. A ty je máš vždycky tak krásně rozvržené! Já bych se v tom asi ztratila. :)
    Jinak nechávat nějaké plošky bílé, je super nápad! Taky mám nějaké v mých 101 mandalách takhle řešené. vypadá to potom vždycky jako krajka. :))
    Hmmm, mám hroznou chuť jít kreslit...
    Jo a to poslouchání audiokih je hrozně bezva nápad! To musím u mandal vyzkoušet. :)
    Taky jsem teď trošku experimentovala a zkusila jednu mandalu pouze v odstínech šedé (50 shades of grey, haha) - ta se moc nepovedla, protože se vyžívám spíš v kontrastech, než abych si vytvořila škálu. Potom jsem zkoušela jednu vybarvit vodovkami a ta zaznamenala neočekávaný úspěch, až na to, že se trochu zkrabatil papír. :)
    A moc se mi líbí ty koláže a závěr. ;) A taky dělám chyby. A zjistila jsem, že fakt hrozně přetahuju na svůj věk. :D Jsem taková...moc rozvášněná a netrpělivá. Ovšem právě tyto vlastnosti se doufám při vybarvování mandal naučím zkrotit. :)
    A jak často? No mnohem méně často, než ty. Mám svoje mandaly možná už přes rok (?) a mám jich jenom pár. :) Dávkuji si to. A taky dělám milion jiných věcí. :D
    Taky je občas vezmu do školy a daruji nějaké Aničce, přibalím pastelky a potom spolu o přestávkách a občas o hodinách vybarvujeme. Je vtipný, jak máme každá naprosto jiný pohled na barevné kombinace. :D
    Měj se kráásně! ;) A přeji pěkné další vybarvování!
    P.S. Mně se teď hrozně moc líbí ty Harry Potterovské omalovánky fantastických zvířat. Ty jsou naprosto nádherné! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, miluju tvoje dlouhé komentáře. :D A moc děkuju! :)
      Jo, taky jednu "šedou" mám. :D Doufám, že někdy uděláš článek se svými mandalami, fakt by mě to zajímalo. :) Musí být fakt pěkné, soudě podle tvé tvořivosti. :)
      No, já jsem se do toho taky pustila s takovou vervou proto, že to byla účinná forma prokrastinace. :D
      Pohled na barevné kombinace je fakt na tom ta zábavná věc. Občas když jsem nevěděla, jakou kombinaci barev zvolit, pověřila jsem tím nějakého člena rodiny a oni mi vybrali buď něco strašně nudného, nebo až přespříliš kontrastního. :D
      Jojo, ty potterovské omalovánky se mi taky líbí. Fantastická zvířata si plánuju koupit a v březnu mají vyjít další dvoje omalovánky. :)

      Vymazat
  8. Nádherné mandaly! :-). Jsi hrozně šikovná. Když jsem se na některé déle dívala, přišlo mi, že se pohybují - skvělý optický klam! :).

    Já mám teď doma omalovánky Čarovný les a Tajnou zahradu od Johanny Basford (snad to píšu dobře). A pak ještě mudlovské omalovánky, které mi dají pěkně zabrat! :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak vybarvuji většinou pastelkama, ale nejraději mám progressa a fixy :-).

      Vymazat
  9. Vyzerajú krásne, páčia sa mi výrazné, živé a pestrofarebné farby, ktoré im dodávajú život :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Jeeej omalovánky! Moje nejoblíbenější je Říše divů, protože mají trochu příběh a taky skrývají spoustu cupcaků, sladkostí, králíků a makronek. Mandaly vypadají taky krásně :) hlavně když jsou takhle vedle sebe. 50 je docela vysoké číslo, mám strach, že to bych nezvládla, jsi fakt dobrá :D vždycky jsem ohromně nadšená ze začátku, ale dokončit to? Boj! Nejradši vybarvuju Progreskama, mají syté barvy, dají se mixovat a nevyschnou jako fixy. Na blogu mám o Omalovánkách dva články a plánuju přidat třetí, složený jen z fotek, kdyby tě to zajímalo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, progresa jsem jako malá milovala, mohla bych si je zase pořídit. :)
      Díky za komentář. :)

      Vymazat
  11. Páni ty jsou suprový! Moc se ti to povedlo :)
    Taky jsem přemýšlela, že bych si jedny pořídila, už jsem měla v ruce Harryho Pottera ale pak jsem odolala :D Stejně až budu zas v Luxoru tak o něm budu zase přemýšlet :)

    OdpovědětVymazat
  12. To vypadá fakt krásně! :) Já se do omalovánek zatím nehrnu, od malinka mě vybarvování spíš stresuje než naopak, ale Tvé výtvory jsou antistresové už jen z "diváckého" pohledu, hrozně pěkně se na ně kouká :)

    OdpovědětVymazat
  13. Antistresové omalovánky jsem dostala na Vánoce od kamarádky a je to fakt skvělé odreagování. Vždycky mě baví vymýšlet ty barevné kombinace, ale většinou se seknu u své oblíbené (modrá+zelená) :D Tvoje barevné kombinace jsou úžasné! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Tak tohle je úplně super článek! Já dostala dvoje omalovánky, i když ani jedny nejsou mandaloidní, furt se chystám, že se do nic dám. :3 Ale ty mandaly by mě asi lákaly taky, uvidím a asi si výhledově nějaké pořídím, když už jsem se tak pěkně zásobovala pastelkami. :D

    OdpovědětVymazat
  15. Vlasti, jsou naprosto krásné. A ty jednobarevné mají do sebe mnoho. :-)
    .
    Mně se mandaly líbí možná ze všeho nejvíc, ale zatím mám jen dvoje francouzské omalovánky a jedny Hry o trůny (ty mě moc neberou, neboť jsem nečetla ani neviděla :-)) - plus jeden český časopis. Zálusk si ale dělám na Enchanted Forest :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to je moc pěkné! Chci si taky takové omalovánky pořídit, neumím totiž kreslit, ale vybarvování mě vždy bavila a uklidňovalo. Určitě bych ale preferovala pastelky před fixami. Budu se muset zajít podívat do knihkupectví a nějaké omalovánky vybrat. Díky za inspiraci!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky