pátek 29. dubna 2016

Cizinka - Antistresové omalovánky

Když jsem na podzim četla Cizinku, úplně mě tento příběh pohltil, totéž se stalo, když jsem později sledovala stejnojmenný seriál na motivy díla Diany Gabaldon. Před pár týdny vydalo Nakladatelství Omega v rámci antistresového trendu také omalovánky, které odrážejí nejdůležitější okamžiky knihy jako takové.

V těchto skvělých omalovánkách najdete pětačtyřicet ilustrací, které vás provedou životním příběhem Claire Randallové a Jamieho Frasera, od dovolené na skotském venkově až po závěrečný okamžik plný příslibů v dáli. Nechybí samozřejmě hrad Leoch, skotští ani angličtí muži, významné scény jako svatba či setkání s Jamieho rodinou. A abyste si mohli lépe zařadit jednotlivé obrazové výjevy, na protilehlých stránkách si můžete přečíst poutavé úryvky z knížky. které danou ilustraci vystihují.

Všechny obrázky k vybarvení pocházejí od ilustrátorů, jakými jsou Alarcón, Yvonne Gilbert, Craig Phillips, Jon Proctor, Tomislav Tomić či Rebecca Zomchek. 

Velmi oceňuji propracovanost tohoto omalovánkového vydání. Oproti spoustě jiných, které mi prošly rukama, jsou antistresové omalovánky Cizinka skvělým ilustračním sešitem, který dává čtenáři (respektive člověku, který je otevře a rozhodne se vybarvovat) možnost svobodně si vybrat, jak bude vybarvovat, jestli použije fixy, pastelky, voskovky či třeba tempery nebo jiné mokré metody vybarvování. Díky tvrdému, kvalitnímu papíru a vynechávání stránek (na vynechané stránce je vždy onen úryvek z knížky) se nemusíte bát propíjení, protržení nebo jiných nehod spojených s tužkami a papíry. (Nebo se to stává jen mně?)


Trvalo mi celý měsíc, než jsem všechny ilustrace ozdobila barvami (pravda, často jsem musela vymýšlet, kam zařadit ty živé a veselé, abych si nevypotřebovala všechnu hnědou, šedou a černou, což se mi stejně skoro povedlo), ale byl to moc hezký měsíc. Jednak jsem díky tomu mohla poslouchat audioknihy, připadala jsem si, že něco dělám (protože když brouzdáte po internetu, nic po té činnosti nezůstane, proto jsem ji na chvíli nahradila právě omalovánkami) a koneckonců to ty antistresové účinky většinou mělo. 

Některé ilustrace jsem omalovala (pěkné slovo!) během půlhodinky, jiné mi zabraly celý večer nebo jsem si jejich dokončení musela nechat na druhý den. To záleželo na daných obrázcích i na mé náladě a chuti být pečlivá. To ostatně všechno můžete posoudit v následující přehlídce mé verze těchto omalovánek. 


A co vy a příběh Diany Gabaldon, Cizinka? Vybarvujete ještě pořád omalovánky? A které barvy používáte nejraději a nejčastěji?

Diana Gabaldon - The Official Outlander Coloring Book
Přeložila Marie Fulková, v edici Omega vydáno roku 2016. 96 stran.
Knihu Cizinka: Antistresové omalovánky můžete zakoupit v knihkupectvích Knihy Dobrovský.

19 komentářů:

  1. Na knížku se pořád ještě chystám, co se pak týče omalovánek - vypadají parádně, ale mě by tohle asi prostě nebavilo. Vybarvuju dost nerada, takže by to možná po několika nezdarech chudáci omalovánky schytaly :D
    Jinak jsme se chtěla zeptat (já vím, jsem hrozně puntiřkářská), jestli ti přišel můj příspěvek do soutěže? - jsem totiž vždycky hrozně nervní, že jsem něco odeslala špatně, když mi nepřijde odpověď :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já si od nich chci teď taky dát trochu pauzu. :) Knížku určitě neodkládej moc dlouho. :)
      A ano, přišel a moc děkuji, je skvělý! :)

      Vymazat
  2. Je to moc pěkné, obdivuji tvou trpělivost a zručnost. :) Nejvíc se mi líbí obrázek hnědovlasé dámy v šatech se žlutým živůtkem. A zdá se mi fakt dobrý, že tam jsou ty úryvky knížek. Škoda, že k ničemu, co jsem četla, omalovánky nejsou vydané.
    Jaké barvy používám nejčastěji? No, mám v oblibě syté a výrazné barvy, a pokud s něčím nešetřím, tak je to červená a zelená :)
    Co máš v plánu teď? Mudlovské omalovánky? Nebo ty dekorační motivy? Nebo máš ještě něco jiného? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Jo, ten se mi taky líbí, je to snad úplně první, co jsem tam vybarvila, tak jsem si asi dala záležet úplně nejvíc. :)
      Hele, teď si asi dám trochu pauzu, nebo prostě hodně zvolním tempo, ale Mudlovské omalovánky bych taky ráda někdy dokončila, takže asi ty. A pak se uvidí. Taky mám tu malou knížečku z Tigeru, to bych taky mohla udělat, bylo by to rychlejší. :D

      Vymazat
  3. /plně mě tvoje vybarvování fascinuje! nechápu, jak to zvládáš v tak rekordním čase, já 101 mandal vybarvuju už rok a půl. :D :D :D
    A Cizinku mám docela ráda. Sice asi ne tolik, jako ty, ale líbila se mi o moc víc, než bych očekávala. Na seriál se pomalu chystám, uvidím, Jamie vypadá na fotkách velice slušně. :D ;)
    Chtěla jsem se zeptat, jestli vybarvuješ popořadě, ale vzhledem k předchozímu komentáři soudím, že ne? :)
    A Mudlovské omalovánky a spíš hlavně Bytosti kouzelnického světa bych si hrozně moc přála, ale nevím nevím, jak to dopadne, protože je mi líto dávat tolik peněz "jenom za omalovánky", vzhledem k tomu, jak dlouho mi to trvá a že bych to asi stejně celý nevybarvila. :D Ale je to krásný. :)
    A které barvy používám nejčastěji? Těžko říct...asi všechny krom žluté, já žlutou prostě moc nemám ráda. A taky se často držím buď jenom teplých barev nebo studených, ale záleží na tom, jakou mám náladu. :) A často tvořím přechody v barvách. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš ráda žlutou? :O
      Nene, čistě náhodně jsem vybarvovala, podle chuti a času. :)
      Mudlovské omalovánky jsou hezké, ale jelikož jsou na blbém papíře, musíš dělat jen pastelkami. Takže raději investuj do něčeho jiného a víceúčelového. :D :)

      Vymazat
  4. Tak to je naprosto nádherně zpracovaný článek. Maluješ výtečně, to stínování a pečlivost <3 :). Mě omalovánky nebaví, ale na Cizinku jako knihu se rozhodně chystám. Doporučují ji snad všichni, tak se nechám strhnout davem :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se nech unést proudem, protože je to fakt pecka! :)

      Vymazat
  5. Páni, to jsou hezké omalovánky a vybarvené to máš taky pěkně :)
    Ta Cizinka mě nějak minula. Vypadá to zajímavě, ale zatím jsem nezjišťovala, o čem to je, od koho a tak, takže jsem trošku mimo obraz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po skončení druhé světové odjede zdravotní sestra Claire do skotského Inverness a nestane se nic menšího, že se přesune v čase o dvě stě let zpátky, tedy někam ke skotskému povstání. :)

      Vymazat
  6. Krásně malovaný příběh, moc se mi líbí kombinace hnědé a černé. Jsi šikulka! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jseš teda fofr :D tohle by u mě byla záležitost na celý život.
    .
    Hodně tyhle omalovánky vídám za výlohou, ale mě osobně moc neoslovily (je tam moc živých a reálných věcí :-)). Ale v tvém podání vypadají moc pěkně. Zejména hrad a "bodlák" jsou doslova kouzelné :-) ... Už se těším, až budu o zkouškovém zase barvit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, je to něco úplně jiného než mandaly, už proto, že se musíš hlídat, abys neudělala zelený obličej nebo tak. Právě proto jsem některé barvy nepoužila skoro vůbec a jiné skoro vypotřebovala. :)

      Vymazat
  8. Už si Cizinku musím přečíst! Furt kolem sebe slyším jak je skvělá, ale pořád se k ní nedokážu dostat :/
    Máš to moc krásně vybarvené, obdivuji tvoji trpělivost a kreativitu! :)
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  9. Nádhera, zase mě motivuješ k vybavování... a focení :) Těším se, s čím se pochlubíš příště!

    OdpovědětVymazat
  10. Páni, to je perfektní! Těch obrázků je snad nekonečno, jsi rychlík! :) Líbí se mi celý koncept těchto omalovánek,slyším o tom poprvé a vůbec to nevypadá zle. Ještě lepší, než mandaly!

    OdpovědětVymazat
  11. O knížce jsem už slyšela a začala jsem přemýšlet o tom, že si ji přečtu. Tak uvidíme :) U těchto omalovánek se mi líbí ty úryvky. Podle mě je to super nápad :) Já mám doma jedny omalovánky z Vánoc a nedostala jsem se k nim ještě :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  12. Tak o "tvrdém papíře" by se dalo silně polemizovat. Tohle provedení tvrdý papír nevidělo ani z rychlíku. Stačilo mi jednou si je prolistovat, na to se nedá malovat ničím jiným, jak pastelkama. A navíc nakladatelství a jeho praktiky jsou mi silně nesympatické, od nich bych si nekoupila ani suchý rohlík. V porovnání kvality s originálním vydáním je tohle omalovánka pro děti.

    OdpovědětVymazat